Update over de coalitie-onderhandelingen

Op 30 maart is de nieuwe Raad geïnstalleerd. Stan Poels en Wilna Wind hebben beiden de belofte afgelegd en gaan er alles aan doen om de komende periode ons programma waar te maken. Samen met onze leden, besturen en commissieleden Ram Lachman, Claudia Lipschitz en Henrieke Abrahamse.

We zouden u graag bijpraten over de stand van zaken van de coalitie-onderhandelingen maar zoals u al in de pers hebt kunnen zien, er is weinig nieuws te melden. Informateur Gert Zagt van De Lokale Partij is namens alle partijen vooral bezig om informatie boven water te krijgen die er al lang had moeten zijn. Over de financiële situatie van onze gemeente, over de stand van zaken van de vele projecten en dossiers, kortom een overdrachtsdossier van het nu nog zittende College. Die informatie is broodnodig voor gesprekken met alle partijen. We moeten weten waar we aan beginnen. Je kunt pas een degelijk coalitieakkoord en/of raadsakkoord maken als je weet waar je het over hebt. Dat de situatie weinig rooskleurig is weet iedereen. Juist daarom is feitelijke informatie van groot belang.

Wat dat betreft is het duwen en trekken. Mondjesmaat komt er iets boven tafel. U kunt er op rekenen dat we er alles aan doen om het beeld compleet te krijgen en de onderhandelingen echt op te starten. Snel een nieuw College is wenselijk zodat we aan de slag kunnen voor onze inwoners. Maar ook hier geldt: eerst goed en dan snel!

Intussen zijn we druk bezig met een inwerkprogramma voor de nieuwe Raad. De Griffie en ambtenaren helpen ons uitstekend. Met kennisoverdracht en uiteraard de formele en reglementaire zaken die voor de nieuwe Raad van belang zijn. Op 2 april ging de Raad op Wijdemerentour, letterlijk bezochten we alle dorpen in onze gemeente.

En gelukkig merken we dat veel inwoners ons weten te vinden. Met vragen namens hun buurt of over zaken die heel breed leven, over wonen of energiekosten. We gaan graag in gesprek! Ook voor U geldt: aarzel niet om ons te mailen met vragen of informatie.

s.poels@wijdemeren.nl
w.wind@wijdemeren.nl