Profiel wethouder PvdA / GroenLinks Wijdemeren

Woensdag 28 september werd bekend dat onze wethouder Stan Poels om persoonlijke redenen zijn wethouderschap beschikbaar stelt. De PvdA/GroenLinks Wijdemeren is trots op Stan Poels en op wat hij de afgelopen jaren bereikt heeft in gemeente Wijdemeren. Het betekent ook dat de PvdA/GroenLinks Wijdemeren op zoek is naar een opvolger. Vanaf nu is de vacature opengesteld en kan er gesolliciteerd worden.

Potentiële kandidaat-wethouders kunnen zich tot 21 oktober 2022 melden bij Lia Moote, voorzitter sollicitatie commissie PvdA/GroenLinks Wijdemeren liamoote@hetnet.nl 0651693525 met een motivatiebrief en curriculum vitae. Hieronder het profiel waar de kandidaat-wethouder in de ogen van de PvdA/GroenLinks Wijdemeren aan moet voldoen.

Profiel

Onze voorkeur gaat uit naar een ervaren bestuurder, bekend met de portefeuilles sociaal domein, duurzaamheid en volkshuisvesting, die direct aan de slag kan.

De wethouder moet vanuit de idealen van de PvdA en GroenLinks de grote uitdagingen waar Wijdemeren voor staat, voortvarend kunnen oppakken.
We zoeken iemand met kennis van en gevoel voor maatschappelijke vraagstukken, die in staat is allianties aan te gaan met inwoners, bedrijven en maatschappelijke organisaties en beseft dat zij/hij onder een vergrootglas komt te liggen bij de media.

Wijdemeren heeft een wethouder nodig die het coalitieakkoord onderschrijft, bereid is dit uit te dragen, in staat is daarvoor draagvlak te creëren en dit om te zetten in effectief beleid. Aantoonbare maatschappelijke betrokkenheid en een uitstekend analytisch vermogen zijn vereist. Het is van belang dat de wethouder in teamverband een verbindende rol kan vervullen en we verwachten dat zij/hij plezier heeft in samenwerking met uiteenlopende partijen en sensitief is in de communicatie met de verschillende gremia.