Nieuws 19-3

Het zit erop, de campagne is voorbij, de gemeenteraadsverkiezingen zijn geweest en de uitslag is bekend.

Wij zijn blij met het behoud van onze twee zetels in Wijdemeren. Heel veel dank aan alle mensen die bij ons betrokken zijn en ons met hun stem hebben gesteund!

Oude bekende Stan Poels en nieuwkomer Wilna Wind zullen in de nieuwe gemeenteraad hun uiterste best gaan doen om het programma van PvdA/GroenLinks Wijdemeren te realiseren. En heel mooi is dat we starten met drie commissieleden. Claudia Lipschitz en Henrieke Abrahamse zullen als nieuw commissielid geïnstalleerd worden en de zeer ervaren Ram Lachman gaat door. We kunnen zo een start maken van de nieuwe raadsperiode met een sterke en enthousiaste ploeg.

En dat is maar goed ook. Wie het nieuws een beetje heeft meegekregen, heeft gezien dat er deze week al twee heel vervelende nieuwsberichten zijn gepubliceerd door de gemeente. Ten eerste is er een enorm financieel gat bekend gemaakt over 2021 van ruim 1 miljoen euro en ten tweede is gebleken dat een opname van een vertrouwelijke bijeenkomst over de Porceleinhaven een tijdje voor iedereen bereikbaar was.

En inmiddels zijn de onderhandelingen over wie met wie de nieuwe coalitie gaat vormen van start gegaan. De Lokale Partij neemt uiteraard als grote winnaar, 8 zetels!, het initiatief. In het zogenaamde ‘duidingsdebat’ afgelopen week heeft Stan Poels onze belangrijkste punten genoemd. Duurzaamheid, de gemeentelijke financiën op orde en een sterk bestuur, “bestuurskracht’ in het jargon. Het nieuws van de afgelopen dagen maakt de noodzaak hiervan nog eens extra duidelijk.

We gaan de onderhandelingen constructief in. Op de eerste plaats staat de inhoud, met wie is een afgeleide daarvan. We kiezen voor de plaats waar we het meest kunnen bereiken, de komende weken zullen duidelijk maken of dat in de coalitie of in de oppositie is.

Op 28 maart om 20.00 uur is er een ledenvergadering in de Oude School aan de Kortenhoefsedijk in Kortenhoef voor onze leden. Belangstellend? Laat het ons weten! Leden van onze partijen krijgen uiteraard een uitnodiging. En ook voor vragen en opmerkingen blijven we de komende periode heel graag bereikbaar.

Mail naar:

S.Poels@wijdemeren.nl