Een bijeenkomst over de Energietransitie op 22 november

Op 22 november om 20.00 zal in de Oude School te Kortenhoef een thema-avond georganiseerd worden over de energietransitie. De avond wordt georganiseerd door de ChristenUnie Wijdemeren en PvdA/GroenLinks Wijdemeren en u bent van harte welkom. De avond zal in het teken staan van: Wat gaan wij er in deze regio van merken ? En wat kunnen we er zelf aan doen?

De bijeenkomst gaat over de energie-transitie, oftewel het proces dat wij de komende jaren moeten gaan volgen om “van het gas af te komen” en over te schakelen op milieuvriendelijke energiebronnen als zon en wind. Los van het gegeven dat de gasvoorraad niet “oneindig” is (en het dus op een bepaald moment ‘op” is) draagt het, net zoals bijvoorbeeld steenkool, bij aan de opwarming van de aarde via de uitstoot van CO2.
Uitnodiging Thema-avond Energietransitie 22 november.png
Via het Klimaatakkoord van Parijs hebben we afgesproken dat die opwarming maximaal 1,5 graad mag zijn en daarvoor moet de CO-2 uitstoot fors verminderen.
Op allerlei terreinen. Via de industrie. Via de landbouw. Via het verkeer. Via de luchtvaart. En dus via het energieverbruik van ons alles. Op al deze terreinen wordt onder leiding van Diederik Samson onderhandeld wat de bijdrage aan die CO2-reductie zou kunnen zijn.
De bijeenkomst van 22 november staat in het teken van: wat gaat die energietransitie betekenen voor de provincie NH, voor de regio Gooi en Vechtstreek en wat kunnen we er zelf als particulier al aan doen?
Hierover zal Anne-Marie Poorthuis van de Wijdemeerse energie-corporatie om het verhaal te vertellen van de Wijdemeerse energie-corporatie en hun doel om inwoners van Wijdemeren te enthousiasmeren om stappen te zetten richting duurzaamheid.
Verder spreken Michel Klein, statenlid ChristenUni Noord-Holland, en zal Joost Boermans, Wethouder Duurzaamheid Wijdemeren, de avond afsluiten.
Graag zien wij u op 22 november op de thema-avond.
PvdA/GroenLinks Wijdemeren