Debat op de Curtevenne School en begrijpelijke taal

Op vrijdag 16 maart zal David Stoll namens de PvdA/GroenLinks Wijdemeren deelnemen aan het debat op de Curtevenne Basisschool in Kortenhoef. Samen met de andere politieke partijen die meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen in Wijdemeren zal hij daar vragen beantwoorden van de groepen 6, 7 en 8.

WhatsApp Image 2018-03-14 at 21.46.46

De leerlingen van de Curtevenne zijn de laatste tijd druk bezig geweest met het lezen van de verschillende verkiezingsprogramma’s van de politieke partijen in Wijdemeren. Samen met de juffen en meesters hebben zij vragen gemaakt, naar aanleiding van de standpunten.

Om de leerlingen te helpen met de, soms toch wat onnodig, moeilijke taal die gebruikt in de politiek. Heeft David de belangrijkste punten van de partij beschreven in taal die voor de leerlingen makkelijk te begrijpen is.

folder school - middenblad - 180311

Wij, van de PvdA/GroenLinks Wijdemeren, vinden dat iedereen de politiek moet kunnen begrijpen. Helaas zien en merken wij dat dit soms heel moeilijk gaat en dat wij hier ook een rol in spelen. In de toekomst gaan wij hier op letten en willen wij vaker  ”gewone” taal gebruiken in de politiek in Wijdemeren.